– Małe przedsiębiorstwa, np. sklepy, kawiarnie czy zakłady fryzjerskie na zmianie sprzedawcy energii mogą oszczędzić ok. 20-30 proc. To z reguły spore oszczędności – mówi Michał Wilamowski, Prezes Zarządu firmy Elektrix.
Firmy energetyczne zachęcają Polaków do zmiany sprzedawcy energii. Jak wiele małych przedsiębiorstw korzysta z takiej możliwości w Warszawie i innych dużych miastach?
Zmiana sprzedawcy energii jest coraz częstszym zjawiskiem. Warto pamiętać, że istnieje wiele firm, które zużywają tysiące MWh energii, co ma znaczny udział w ogólnych kosztach firmy. Średnie, małe firmy usługowe, np. sklepy, kawiarnie czy zakłady fryzjerskie na zmianie sprzedawcy energii mogą oszczędzić ok. 20-30 proc. To z reguły spore oszczędności.
Małe firmy obawiają się skomplikowanych procedur związanych ze zmianą sprzedawcy. Czy jest to rzeczywiście duży problem?
Nie ma tu więcej formalności niż w przypadku zmiany banku czy ubezpieczyciela. Wystarczy wypełnić dokumenty, resztą zajmujemy się my. Cała procedura odbywa się szybko i bez skomplikowanych formalności. Sami odpowiadamy za zmianę i robimy to w imieniu Klienta, który tylko udziela nam odpowiednich umocowań do danych czynności.
Na co zwracać uwagę przy podpisywaniu takiej umowy?
Warto zwrócić większą uwagę na cenniki proponowane w sprzedaży bezpośredniej, sprawdzić, czy wszystkie zapisy są jasne i jednoznaczne. Dzięki precyzyjnym zapisom będziemy mogli jasno przewidzieć, jakie rachunki zapłacimy i ile zaoszczędzimy. Założyciel firmy Elektrix, pan Andrzej Wilamowski, zawsze największą uwagę przykładał do rzetelności i uczciwości w kontaktach z Klientami, która tworzy pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Dlatego jesteśmy firmą, która stosuje jasne i przejrzyste zasady współpracy z Klientami, dbamy o to, by wszyscy byli zadowoleni. Nie zawieramy umów, które mogłyby się okazać niekorzystne dla Klientów. Naszym atutem jest także możliwość negocjacji umowy przez każdego Klienta. Nasi partnerzy biznesowi to doceniają i dlatego tak chętnie z nami współpracują.
Nawet za cenę straty kontrahenta?
Nie zależy nam na tym, by za wszelką cenę zdobywać Klientów, lecz by budować z nimi długofalowe relacje i obsługiwać ich profesjonalnie. Działamy na polskim rynku energetycznym wiele lat, dynamicznie się rozwijamy, a naszą wiarygodność potwierdzają powszechnie uznane programy m.in. „Rzetelna Firma” czy „Solidna Firma”. Posiadamy również „Certyfikat Wiarygodności Biznesowej” nadawany przez firmę Bisnode (D&B Worldwide).
Czy firmy dostarczające energię rozszerzają swoją ofertę produktową?
Oczywiście. Nowym produktem, który znajduje miejsce w naszej ofercie, jest gaz ziemny, oferowany w konkurencyjnych cenach. Z naszych wyliczeń wynika, że już średniej wielkości odbiorcy paliwa konsumujący od 100 tys. do kilku milionów metrów sześciennych gazu mogą oszczędzić dziesiątki, a nawet setki tysięcy złotych. Znaczące oszczędności mogą poczynić też mniejsze firmy. Przewidujemy, że gaz ziemny będzie doskonałym uzupełnieniem dostaw energii elektrycznej.
Źródło: http://przegladstoleczny.pl/index.php/jak-oszczedzic-na-pradzie/