Oświetlenie uliczne, sygnalizacja świetlna, awaryjne uszkodzenia nawierzchni jezdni i chodników, znaki drogowe – to najczęściej pojawiające się zgłoszenia do Pogotowia Drogowego w lutym.
W lutym do Pogotowia Drogowego wpłynęło 2613 zgłoszeń. Drogowcy zabezpieczyli blisko 100 awarii bezpośrednio zagrażających bezpieczeństwu uczestników ruchu. W sprawie oświetlenia ulicznego wypłynęło 961 zgłoszeń, sygnalizacji świetlnej – 349, awaryjnego uszkodzenia nawierzchni jezdni i chodników – 295 i 106, a znaki drogowe były przyczyną 250 interwencji. Często pojawiały się także zgłoszenia dotyczące reklam w pasie drogowym i zajęcia pasa (83 i 65).
Sprawy dotyczące uszkodzeń nawierzchni drogowcy przekazywali do realizacji Zakładowi Remontów i Konserwacji Dróg. Awarie zagrażające bezpieczeństwu uczestników ruchu usuwano na miejscu, zużywając do tego 775 kg masy asfaltowej na zimno (95 zabezpieczonych awarii). Z kolei naprawę oświetlenia zlecano pogotowiu oświetleniowemu, a zgłoszenia dotyczące sygnalizacji świetlnych – do pogotowia sygnalizacji.
Od 1 stycznia wszystkie sprawy dotyczące awarii można zgłaszać za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115. Przestał bowiem funkcjonować osobny numer telefonu do Pogotowia Drogowego. Zmiana ma usprawnić proces obsługi mieszkańców.