1072 kontrole pasa drogowego przeprowadził w lutym Zarząd Dróg Miejskich. Usunięto 102 obiekty, w tym reklamy, które nielegalnie znajdowały się w pasie drogowym.
Działania drogowców to nie tylko usuwanie obiektów, które bez wymaganej zgody znajdują się w pasie drogowym, ale także sprawdzanie nośników reklamowych. W wyniku przeprowadzonych kontroli (809 skontrolowanych reklam), z pasa drogi zniknęło 76 reklam. W lutym ZDM wydał też 131 decyzji administracyjnych, nakładających kary na właścicieli nielegalnych obiektów (w tym 97 dotyczących reklam).
Efekty pracy drogowców to rezultat całodobowej kontroli pasa drogowego, którą przeprowadzają pracownicy ZDM w ramach bieżących obowiązków. Jednak bardzo często to właśnie mieszkańcy są cennym źródłem informacji i to dzięki nim również ZDM pozyskuje informację o nielegalnych obiektach. Najprostszym i zarazem najskuteczniejszym sposobem przesłania zgłoszenia przez mieszkańca jest Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115, można to zrobić za pośrednictwem aplikacji, strony internetowej lub telefonicznie.
Usunięte nośniki reklamowe trafiają do magazynu ZDM. W pierwszej kolejności wysyłana jest informacja do właściciela z prośbą o odbiór. ZDM nalicza też koszty związane z koniecznością usunięcia danego obiektu. Nośniki nieodebrane lub takie, których właściciela nie udało się ustalić, są sukcesywnie utylizowane.