Strona główna KOMUNIKACJA Porozmawiają o tramwaju na Gocław

Porozmawiają o tramwaju na Gocław

0

Spotkanie w sprawie inwestycji tramwajowej na Gocław odbędzie się 8 lutego (środa) o godz. 17.30 w Ognisku Pracy Pozaszkolnej nr 2 przy ul. Nobla 18/26.

Przebieg trasy tramwajowej na Gocław był niedawno tematem miejskich konsultacji społecznych. Jej budowa planowana jest na lata 2019-21.

Przeanalizowano pięć różnych wariantów przebiegu trasy tramwajowej na Gocław:

  • Wariant W1: pętla Gocław – ul. gen. Bora-Komorowskiego – po stronie wschodniej Os. Afrykańska i Os. Międzynarodowa – równolegle wzdłuż Kanału Wystawowego (po stronie wschodniej) do al. Waszyngtona;
  • Wariant W2: pętla Gocław – ul. gen. Bora-Komorowskiego – rezerwa pod al. Tysiąclecia (przy Os. Saska) – równolegle wzdłuż Kanału Wystawowego (po stronie wschodniej) do al. Waszyngtona;
  • Wariant W3: pętla Gocław – ul. gen. Bora-Komorowskiego – rezerwa pod al. Tysiąclecia (przy Os. Saska) – Trasa Łazienkowska – ul. Kinowa do al. Waszyngtona;
  • Wariant W4: pętla Gocław – ul. gen. Bora-Komorowskiego – ul. Egipska – ul. Saska do al. Waszyngtona;
  • Wariant W5: pętla Gocław – ul. Umińskiego – ul. Abrahama – ul. Meissnera – ul. gen. Fieldorfa – Wał Miedzeszyński – Wybrzeże Szczecińskie – ul. Sokola do stacji metra „Stadion Narodowy” wraz z połączeniem z istniejącą siecią w rejonie Teatru Powszechnego.

Warianty zostały poddane analizom obejmującym kwestie prognozowanych potoków ruchu pasażerskiego, uwarunkowania techniczne, ekonomiczne i środowiskowe. Dodatkowo zastanawiano się nad przejściem trasy tramwajowej przez Trasę Łazienkowską – rozważano opcje przeprowadzenia torowiska pod Trasą Łazienkowską lub wiaduktem nad Trasą Łazienkowską oraz obniżenie Trasy Łazienkowskiej i przeprowadzenie torowiska w poziomie terenu.

Podczas konsultacji odrzucono warianty W3 i W5. Najlepszym rozwiązaniem okazało się stworzenie torowiska w ciągu Bora-Komorowskiego, w rezerwie pod al. Tysiąclecia i wzdłuż Kanału Wystawowego do al. Waszyngtona. To rozwiązanie ma jednak swoich przeciwników, którzy protestują przeciw takiemu przebiegowi trasy.

Czy uda im się zablokować tramwaj na Gocław? To zależy od pozostałych mieszkańców dzielnicy, którzy już zaczęli organizować kontrprotesty.